Najnowsze

Wyprogramowanie DPF: Jak To Działa i Dlaczego Warto?

Ostatnia aktualizacja 27 listopada 2024 przez Redakcja

Filtr cząstek stałych (DPF) jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych elementów układu wydechowego samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Z jednej strony ma za zadanie ograniczać emisję zanieczyszczeń, z drugiej – rodzi liczne problemy. Można go jednak wyprogramować.

Diesel Particulare Filter (DPF), czyli filtr cząstek stałych, stanowi (obecnie obowiązkowy) element układu wydechowego w samochodach napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Jego podstawową funkcją jest ograniczanie poziomu zanieczyszczeń, jakie diesle emitują. DPF dokonuje to poprzez mechaniczną separację cząsteczek sadzy, jak również wielu innych szkodliwych substancji. Cel instalacji tego urządzenia jest więc jak najbardziej szczytny. Niestety, z biegiem eksploatacji samochodu DPF przysparzać może licznych problemów, a jego wymiana jest bardzo droga. Na szczęście, sposobem na uniknięcie wieku kłopotów jest wyprogramowanie DPF – jedna z usług świadczonych przez ECO Boost.

Filtr DPF – objawy zużycia i uszkodzenia

Uszkodzenie oraz zużycie filtra DPF to coś, czego obawiają się kierowcy samochodów z silnikami wysokoprężnymi. O ile bowiem czyszczenie czy regeneracja tego elementu to wydatek wynoszący kilkaset złotych (w zależności od zakresu wykonywanych prac), jednakże przynoszący tylko tymczasowe efekty, o tyle, jeśli zajdzie konieczność wymiany, koszta oscylować mogą od 2 do nawet 8 tys. zł.

Jak rozpoznać, czy doszło do uszkodzenia filtra DPF? Stan ten daje charakterystyczne objawy:

1) awaryjny tryb pracy silnika lub wręcz całkowita utrata mocy;

2) świecenie się kontrolki CHECK lub kontrolki filtra cząstek stałych;

3) w ramach wykonanej diagnostyki pojawia się informacja, że filtr jest mocno zapchany.

Jak widać, jazda z uszkodzonym DPF-em jest wyjątkowo uciążliwa, a w zasadzie niemożliwa. W takiej sytuacji należy się zdecydować na regenerację lub wymianę urządzenia… albo na jego programowe usunięcie, inaczej określane wyprogramowaniem. Ta ostatnia opcja ma wiele zalet, ale cała operacja musi zostać przeprowadzona pod okiem specjalistów, chociażby z firmy Eco Boost, zajmującej się profesjonalnym chip-tuningiem.

Czytaj również  Jak wybrać odpowiednią głowicę ścinkową do koparki?

Wyprogramowanie DPF – na czym polega?

Programowe usunięcie, czyli po prostu wyprogramowanie filtra DPF polega na odczytaniu danych z oryginalnego oprogramowania ze sterownika silnika, następnie zaś poddaniu ich stosownej obróbce. Polega ona na wyłączeniu lub usunięciu filtra DPF w taki sposób, aby nie pozostała żadna informacja o jego obecności. Innymi słowy, systemy sterowania samochodu nie wykrywają tego urządzenia.

Przeprowadzenie tego zabiegu poskutkuje tym, że w razie uszkodzenia filtra DPF samochód nie będzie przechodził w tryb awaryjny. W praktyce nie trzeba się będzie zmagać z ograniczeniami mocy, natomiast komputer będzie diagnozowany pod kątem działania poszczególnych czujników. Auto sprawować się zacznie o wiele lepiej, będzie płynniej jeździło i miało lepsze osiągi, nadal spełniając normy emisji spalin.

Co ważne, firma Eco Boost wszelkie usługi, w tym wyprgramowanie filtra DPF, świadczy jedynie na oryginalnych licencjach, a także przy zastosowaniu urządzeń, które zostały przystosowane specjalnie do danego modelu samochodu. Oznacza to, że cała procedura jest bezpieczna dla każdego pojazdu. Liczyć można na fachową pracę wykwalifikowanych specjalistów i pasjonatów, co daje tym mocniejszą gwarancję solidności oraz bezpieczeństwa wszelkich usług.

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *