UPC opinie o telewizji i internecie
Na naszej stronie publikujemy opracowania zgodne z faktami, pozbawione opinii redaktora, nawet w przypadku tematów ezoterycznych. Jednak od czasu do czasu wkradnie się zdanie-dwa w których autor tekstu wyraża swoją subiektywną opinię. Tym razem chcemy skonfrontować opinie z faktami na temat największego dostawcy internetu w Polsce firmy UPC.
Takich artykuł na temat innych firm powstanie zapewne więcej, stąd chcemy poznać wasze opinie na temat telewizji i internetu w UPC więc oddajemy w wasze ręce moduł do wystawienia ocen, przy czym opinie w komentarzach mile widziane.
UPC dostawca internetu, telewizji i usług telefonicznych
Skoro zapoznałeś się z pierwszymi zdaniami wstępu, pozwól, że przejdę na formę pierwszoosobową i zaczniemy dokładniej omawiać temat.
UPC Polska Sp. Z o.o., bo tak brzmi pełna nazwa tej spółki z główną siedzibą w Warszawie należy tak naprawdę do Liberty Global międzynarodowego przedsiębiorstwa mediowego ze Stanów Zjednoczonych.
Dlaczego na pierwszy ogień wzięliśmy opinie na temat UPC a nie np. Orange? Zgodnie z danymi za rok 2019r. ten operator sieci kablowych może pochwalić się wzrostem liczby abonentów na poziomie 36,6 tys. co daje całościowo 1,483 mln. aktywnych umów, czyli drugie miejsce w Polsce za Vectrą, ale pierwsze pod względem dynamiki wzrostów. Zamiana miejsc i spadek UPC nastąpił dopiero w roku 2020 po przejęciu przez Vectrę trzeciego pod względem liczb gracza na rynku Multimedia Polska.
Główną rolę w ofercie UPC wciąż odgrywa telewizja, za którą płaci 1,26 mln. użytkowników, podczas gdy internet opłacany jest przez 1,23 mln osób.
Trzecią nogą dla UPC jest telefonia stacjonarna i co będzie pewnie zaskoczeniem dla wielu osób, z tej oferty korzysta 674,4 tys. osób (choć pewnie głównie firm), jednak w tym segmencie odnotowano spadek o 4,6 tys. abonentów.
UPC istnieje na naszym rynku od roku 2000, czyli okrągłe 20 lat w tym czasie wiele firm jak Dialog czy TP S.A zostało wchłoniętych przez inne firmy. Nie da się im odmówić aktywnego działania na rynku i zdobywania nowych klientów pomimo przeważająco negatywnych opinii.
- Internet i telewizja od UPC to głównie miasta i miasteczka, firma nie dociera na wieś i do słabo zaludnionych regionów.
Firma zdobywa różne nagrody, choć niektóre z nich jak Gwiazdy Jakości Obsługi Klienta wydają się być mocno kontrowersyjne.
Oferta UPC
Dobrze, myślę, że już wiemy z jaką firmą mamy do czynienia. Kapitał zagraniczny, odnotowywane zyski, czynione inwestycje w rozwój sieci i szeroka oferta, która wzbogacona została ofertą dla telefonów komórkowych. Przyjrzyjmy się wspólnie poszczególnym segmentom oferty w odniesieniu do konkurencji.
Telewizja UPC – opinia
Pozwolę sobie zacząć od najważniejszego segmentu, czyli telewizji kablowej. Po wejściu na stronę główną UPC i dostaniu się do listy kanałów, znajdziemy tam 4 pakiety:
- Start – 34 kanały w tym 25 HD. Głównie podstawowe kanały typu Polsat 2, TVN 7, TVP ABC czy telewizja Trwam.
- Start HD – 51 kanałów w tym 34 HD. Do wyżej wymienionych dochodzą głównie kanały muzyczne, czyli raczej średnio interesująca sprawa oraz kanały anglojęzyczne jak CNN.
- Select – 126 kanałów w tym 97 HD. Dopiero ten pakiet oferuje sensowną ilość kanałów sportowych i filmowych. Pojawiają się takie kanały jak Fox, Comedy Central, AXN, Polsat Sport, TVN Turbo itd.
- Max – 165 kanałów w tym 124 HD. Najbogatszy z podstawowych pakietów oferuje większość potrzebnych kanałów. Więc może wspomnę o tym których brak, a brak głównie Canal + i HBO które są do dokupienia dodatkowo.
Pakiet HBO zależnie od długości umowy to koszt 25zł na 3 miesiące i 3 miesiące po 30zł albo 0 zł przez pierwszy miesiąc i 29zł przez 11 miesięcy. Aktywacja pakietu to jednorazowy koszt w wysokości 29,89 zł.
Canal + to koszt około 50 zł. I aktywacja w tej samej cenie.
Moja opinia jako osoby nie oglądającej w dużym wymiarze telewizji jest taka, że sens mają tylko dwa ostatnie pakiety, które zawierają większość kanałów o różnej tematyce z ciekawą treścią.
Najprostszą zapchajdziurą są kanały muzyczne i anglojęzyczne. Brak Canal+ i HBO w standardzie nie jest niczym nadzwyczajnym, niemniej często inne sieci kablowe dorzucają coś na zachętę np. pakiet Eleven jak czyni to Vectra.
Największy pakiet Vectry to 168 kanałów i to jego porównam ceną do pakietu Max UPC. UPC oferuje pakiet max za 95 zł i umowę na 24 miesiące, Vectra przez 4 pierwsze miesiące 37,50 zł, później 74zł umowa na 24 mies.
Patrząc w sposób obiektywny, tylko na same liczby i zawartość jaką za nią otrzymujemy, UPC wypada słabo, zwłaszcza że telewizja w pakiecie z internetem kosztuje mniej niż sama telewizja.
Internet UPC opinie
Ciężko we współczesnym świecie o coś bardziej denerwującego niż przerwy w dostawie internetu czy wolno działający internet pomimo, posiadania łącza 500 Mb/s. UPC operuje w głównej mierze na światłowodach, dając swoim użytkownikom internet o dużej prędkości.
Decydując się na umowę na 24 miesiące, możesz dostać internet 500 Mb/s za 60zł miesięcznie, gdzie koszt instalacji to 1zł. W tym samym czasie Vectra oferuje 600 Mb/s za 32,50zł przez 4 miesiące i później 65zł miesięcznie, również z kosztem instalacji 1zł.
Warto spojrzeć również na Upload który w UPC to 30 Mb/s a w Vectrze 60 Mb/s, dwukrotnie więcej.
W ramach oferty wspomnianego internetu zyskujesz za darmo pakiet Start TV co jest ciekawą opcją dla osób korzystających z telewizji, ale z drugiej strony bez znaczenia dla osób niemających telewizora, niemniej warto o tym wspomnieć.
Tutaj porównałem najpopularniejsze pakiety, żeby z wpisu nie wyszedł referat, muszę wspomnieć jeszcze o tym, że jest możliwość zakupu tańszych ofert jak i droższych.
Przejdźmy może do mojej subiektywnej opinii o internecie UPC. Korzystam z usług tej firmy od momentu, w którym Dialog przestał istnieć i przez większość czasu nie odczuwałem żadnych problemów.
Niestety nie oznacza to, że nie miałem problemu z internetem od UPC. Tych było sporo, przez okres 4 miesięcy miałem internet z lat 90, pomimo wielokrotnego kontaktu z obsługą klienta dostawałem informacje, że u nich działa. Po pewnym czasie w końcu przyznali się, że mają problem, ale sorry jak nie pasuje to rozwiąż pan umowę.
Innym razem regularnie około określonej godziny odcinali internet na godzinę-dwie bo tak, próba rozmowy jak zwykle nie przyniosła efektu.
Każdy dostawca internetu ma problemy ze świadczeniem swoich usług o czym łatwo można przekonać się czytając opinie.
Jakie są wasze opinie na temat internetu upc?
Opinie na temat sprzętu i innych usług UPC
UPC to wiele dodatkowych usług, jak np. filmklub, multiroom oraz co oczywiste sprzęt pod postacią dekoderów i modemów.
Na pierwszy rzut weźmy dekoder horizon, opinie na jego temat są różne, choć dominuje zazwyczaj duża liczba wad. Z najciekawszymi opiniami o dekoder horizon spotkacie się na forum upc.
Moja opinia jako osoby, średnio korzystającej z telewizji jest neutralna. Zdarzają się owszem problemy z nagrywanie, ale jako że rzadko korzystam to ciężko mi się wypowiadać.
Usługi dodatkowe pod postacią filmklub i multiroom są mi nieznane natomiast modem connect box nigdy nie sprawiał mi większych problemów.
Walka z negatywnymi opiniami UPC
Problemem większości firm jest niemożność odpowiedniego radzenia sobie z negatywnymi opiniami.
Sprawdzając opinie na temat telewizji, internetu, dekodera horizon, modemu connetc box czy usługi multiroom będziesz czytać treści dziwnie przychylne, bez słowa zwątpienia czy nuty negatywnej treści.
Spędzając trochę czasu w sieci zapewne jesteś w stanie ocenić czy dana opinia jest po prostu pozytywna, czy kupiona, w przypadku wspomnianej firmy dział marketingu prężnie działa w tej kwestii.
Oczywiście nie jestem w stanie przedstawić dowodów i kwitów, ale jako osoba z branży marketingu wiem, jak to działa.
Odnośnie usuwania negatywnych opinii, mogę powiedzieć jedynie tyle, że moje bardziej nieprzychylne komentarze na fanpage FB UPC nie były kasowane i każdy mógł się z nimi zapoznać.
Traktowanie klientów UPC
Opinie na temat pracy obsługi klienta i działu technicznego, zostawiłem sobie na sam koniec. Totalnie niekompetentne osoby, albo raczej działające wedle beznadziejnych procedur. Żadna z moich
interwencji nie zakończyła się dobrym efektem. Zawsze byłem zmuszony do czekania, aż łaskawie naprawią problem, który mógł trwać nawet kilka miesięcy.
Jako stały klient dostaję propozycję droższej umowy niż ta, która jest przygotowana dla nowych klientów, jeżeli mi się nie podoba muszę złożyć wypowiedzenie i po okresie 1 miesiąca mogę łaskawie podpisać nową umowę na warunkach dla nowych klientów.
Nic mnie nie denerwuje tak jak totalne zlewanie stałych klientów i zdawanie sobie sprawy, że większość z nich nie chce bawić się w szukanie nowego dostawcy.
Niestety jako stały klient nic nie zyskujesz takie podejście uważam za bardzo nie konsumenckie.
W świetle przedstawionych faktów i opinii nagroda wspomniana na początku wydaje się żartem. Czekam teraz na twoją opinię na temat UPC ich internetu, telewizji i sprzętu który oferują, a tymczasem do zobaczenia w kolejnych artykułach!
Dane liczbowe:
cyfrowa.rp.pl/telekomunikacja/44255-upc-polska-internet-awansowal-przychody-w-gore
Co do ceny jest ok, na poziomie większości firm. Internet jak chodzi to chodzi dobrze, ale jak się ma pecha to tylko gadają, a powrót do normy trwa sporo czasu. Telewizja tak sobie, nie ma pakietu sport w tej wyższej ofercie co jest słabe. Z telefonu nie korzystam więc wyjściowe 5. Co do obsługi klienta nie ogarniają, a to że stały klient płaci więcej od nowego to już totalna porażka.
Internet zamówiony w UPC 19.03 z terminem montażu 29.03 w godz. 19-21. W dniu 29.03 dostałem sms, że montażysta będzie z opóźnieniem. Niestety ok 21 montażysta zadzwonił, że nie dojedzie bo się nie wyrobił. Wszystko ustawiłem, żeby dotrzeć i podpisać umowę, którą miał mieć montażysta. Koszty dojazdu, czas stracony itd. Nawet nie chce mi się pisać dalej. Porażka
Internet w Warszawie. w umowie UPC zapewnia 300 mb/s. W realu po wi-fi prędkość od 70 do 150 mb/s w porywach. Nie polecam.
Odradzam podpisywania umowy na okres, jakość tv i internetu beznadziejna, usługi niby w obsłudze VIP dla klientów biznesowych, żadne takie jakość biura obsługi na poziomie przedszkola, odradzam współpracę, jestem klientem z Gdańska gdzie na początku cacy potem zrywało obraz i głos na połowie programów, internet nie pozwalał oglądać filmu 700 kb w godzinach nocnych, a płaciłem ponoć za niezawodność, tylko umowy krótkie, wtedy się starają.
UPC- Najgorsza firma usług telekomunikacyjnych z jaką miałem styczność, mija 8 dzień od planowanej miesiąc wcześniej wizyty technika i nic, po kilku interwencjach telefonicznych info że to może za tydzień ktoś przyjedzie…kosmos!!! W tej branży pierwszy raz spotykam się z taką ignorancją…