Biznes

Rodzaje opakowań dla sieci handlowych i zastosowanie w sprzedaży

W świecie handlu liczy się nie tylko to, co sprzedajesz, ale też jak to pakujesz. Opakowania dla sieci handlowych muszą być funkcjonalne, estetyczne i dopasowane do specyfiki sklepowej ekspozycji. Sprawdź, jak poszczególne rodzaje wpływają na sprzedaż.

Profesjonalne opakowania dla sieci handlowych

Opakowania dla handlu mają do odegrania więcej niż jedną rolę: powinny chronić zawartość, ułatwiać transport, przyciągać wzrok i wpisywać się w standardy danej sieci. Spełniające wszystkie te warunki kartony i artykuły foliowe są narzędziami marketingowo-logistycznymi. Wiele firm przygotowuje specjalne wersje opakowań pod konkretne sieci – z dopasowaną paletą kolorystyczną, przemyślanym układem informacji, odpowiednim formatem kodu kreskowego. Właściwie zaprojektowane opakowanie staje się ambasadorem marki: nie tylko chroni, ale też sprzedaje. To dlatego coraz częściej twórcy pracują nad nim już na etapie opracowywania produktu – przez co liczba błędów zostaje zredukowana, a odbiór konsumentów jest lepszy.

Opakowania jednostkowe i zbiorcze

Podział jest prosty, ale jego konsekwencje – złożone. Opakowania jednostkowe, czyli te, które trafiają bezpośrednio do klienta, muszą spełniać normy estetyczne i informacyjne. Powinny być wygodne, czytelne, zgodne z przepisami i atrakcyjne wizualnie. Natomiast opakowania zbiorcze odpowiadają za bezpieczny transport i łatwe magazynowanie oraz przyspieszają rozkładanie towaru na półkach. Jeśli szukasz takich produktów, sprawdź opakowania dla sieci handlowych od Royalpack.

Opakowania handlowe ekspozycyjne

W handlu, jak w życiu, ważne jest pierwsze wrażenie. By było jak najlepsze, używaj opakowań ekspozycyjnych, które prezentują towar w formie gotowej do sprzedaży, eliminując konieczność wykładania każdego produktu z osobna. Dzięki nim Ty oszczędzasz czas i przestrzeń, a klient od razu widzi, co kupuje. Takie opakowania mają cechy modeli zbiorczych i ekspozycyjnych: muszą być solidne, ale też atrakcyjne wizualnie. Projektowane są z myślą o ustawieniu ich bezpośrednio na półce, więc często mają perforacje ułatwiającą otwieranie, która przyśpiesza wykładanie towaru i ułatwia zachowanie porządku.

Kartonowe opakowania w stylu eko

Kartonowe opakowania wracają do łask – ale w zupełnie nowym wydaniu. To przemyślane konstrukcje, które są wytrzymałe, lekkie i przyjazne środowisku. Takie pudełka opatrzone są nadrukami wykonanymi farbami wodnymi, pochodzą z recyklingu lub są biodegradowalne. Dla sieci handlowych, które coraz częściej stawiają na zrównoważony rozwój, ekologiczne opakowania to sposób na realizację polityki CSR, ale też… element strategii wizerunkowej. Konsumenci zauważają detale, a opakowanie wpływa na decyzje zakupowe, zwłaszcza w segmencie premium, w branży spożywczej i kosmetycznej.

Opakowania barierowe

Kolejnym rodzajem opakowań dla sieci handlowych są modele barierowe. Choć są one droższe od klasycznych, to inwestycja, która szybko się zwraca, a w przypadku niektórych produktów – jest po prostu konieczna. Cena opakowań barierowych wynika z ich szczególnych właściwości: chronią przed wilgocią, światłem, tlenem czy zapachami. W handlu detalicznym opakowania barierowe są wykorzystywane w kategoriach takich jak: mięso, nabiał, dania gotowe, kawa, kosmetyki czy chemia gospodarcza. Dodatkowe warstwy ochronne wpływają na dłuższy termin przydatności i mniejsze straty, a co za tym idzie – lepsze wyniki sprzedażowe.

Artykuł sponsorowany