Renee zwroty towaru
Ostatnia aktualizacja 21 października 2022 przez Redakcja
Zwroty towaru są czymś normalnym i to w dobrym interesie sklepu jest, aby przebiegały bez większych zakłóceń. Renee jest popularnym sklepem oferującym obuwie i akcesoria dla kobiet. Szeroki wybór towarów sprawia, że można zagubić się wyborze i działając w emocjach dochodzi do zakupu towaru, który okazuje się nietrafiony. Jak zwrócić towar w Renee i ile ma się na to czasu? Sprawdziliśmy dokładnie jak wygląda proces zwrotu towaru w Renee i na co trzeba się przygotować.
Renee polityka zwrotów
Renee jako sklep funkcjonujący w Polsce musi dostosować swoją politykę zwrotów do aktualnie panujących wymogów prawa. Oznacza to, że jako klient mamy możliwość zwrotu towaru do 2 tygodni od momentu otrzymania paczki.
Z polityką zwrotów można zapoznać się na stronie:
Zwrot towaru będzie przyjęty, gdy:
- Nie będzie nosić śladów użytkowania,
- Będzie miał metkę,
- Będzie miał oryginalne pudełko.
Pamiętaj, że towar, który nosi ślady użytkowania inne niż konieczne do stwierdzenia, czy będzie on na Ciebie pasował mogą wykluczać lub obniżać cenę zwrotu.
Adres do zwrotu:
www.renee.pl – Centrum Logistyczne
Aleja Krakowska 140A
05-552 Marysin
Ze względów higienicznych zwrotowi nie podlegają kostiumy i bielizna co zostało opisane w regulaminie sklepu.
Jak zwrócić towar w Renee?
Sklep Renee działa wyłącznie internetowo co ogranicza możliwości jakie mamy na zwrotu towaru. Zakupione produkty możemy zwrócić:
- Z wykorzystaniem strony internetowej,
- Wysyłając paczkę pod wskazany adres,
W praktyce obie formy zwrotu sprowadzają się do wysłania paczki. Niestety zwroty nie są darmowe, przynajmniej nie dla wszystkich osób.
Chcąc zwrócić towar nieodpłatnie należy należeć do programu Renee Girls Club na poziomie Queen. Gdy spełniasz te wymogi masz praw do darmowego jednego zwrotu na każde zamówienie.
Takie zwroty dokonywane są przez punkty UPS (lista punktów do zwrotu). Należy pamiętać, że etykieta zwrotu jest ważna 7 dni od momentu jej wygenerowania.
Zdecydowana większość użytkowniczek będzie zmuszona do skorzystania z płatnego zwrotu, którego dokonuje się za pośrednictwem:
- Kuriera DPD,
- Paczkomatów InPost,
- Poczty Polskiej,
- Dowolnej innej firmy kurierskiej.
Pamiętaj, że firma Renee nie akceptuje zwrotu paczek, które wysyłane są za pobraniem, czyli na koszt sklepu.
Renee zwrot towaru online
Wiesz już jamie masz możliwości na dokonanie zwrotu towaru, wypada więc opisać jak dokładnie wyglądają te procesy. Zacznijmy od zwrotu dokonywanego na stronie internetowej sklepu Renee.
- Wejdź na stronę https://www.renee.pl/order-returns/authorize,
- Podaj adres E-Mail i numer zamówienia a następnie przejdź do panelu,
- Wybierz produkt, który chcesz zwrócić,
- Wybierz typ zgłoszenia,
- Wybierz sposób w jaki będzie odsyłany towar,
- Podaj dane do realizacji zwrotu środków,
- Zatwierdź wykonanie zwrotu towaru.
Korzystając z tej opcji nie musisz korzystać z formularza zwrotu, jednak należy go wydrukować, gdy będziesz zwracać towar bez oryginalne opakowania. Formularz należy włożyć do paczki łącznie z towarem.
Zadbaj o to, aby towar był dobrze zabezpieczony, jeśli ulegnie uszkodzeniu w trakcie transportu, wartość zwrotu może być obniżona.
Darmowy zwrot towaru Renee
Darmowy zwrot towaru w sklepach Renee zarezerwowany jest dla Pań, które należą do programu Renee Girls Club na poziomie Queen. Żeby dokonać takiego zwrotu należy zwrócić paczkę w punkcie UPS Access Point.
Po wygenerowaniu etykiety jest ona ważna 7 dni.
Renee zwrot towaru kurierem
Decydując się zwrot towaru kurierem DPD, InPost czy Pocztą Polską, będziesz postępować wedle nico innych zasad.
Po wypełnieniu formularza na stronie i wyborze odpowiedniej formy zwrotu:
- Jeśli wybierzesz kuriera DPD poczekaj na niego, będzie miał etykietę ze sobą, naklei ją na paczkę,
- Jeśli wybierzesz zwrot w paczkomacie, skorzystaj z kodu nadania (ważny 72h), który otrzymasz w osobnej wiadomości.
- Jeśli wybierzesz zwrot Pocztą Polską pobierz etykietę (ważną 7 dni) z wiadomości E-Mail lub na stronie po rejestracji zgłoszenia. Wydrukuj ją i udaj się do placówki poczty, tam pracownik uzupełni etykietę za Ciebie.
Masz również możliwość nadania paczki pod adres wskazany we wstępie, korzystając z dowolnego kuriera.
Renee ile czasu na zwrot towaru?
Sklepy próbują w różny sposób podchodzić do terminu zwrotu, często zachęcają wydłużając go do miesiąca. Renee ogranicza się do ustawowego czasu 14 dni kalendarzowych od otrzymania przesyłki.
- Masz 14 dni kalendarzowe na zwrot w Renee.
Oznacza to, że liczone są również niedziele i święta, dlatego nie odwlekaj zwrotu bo może być za późno. Zwroty towaru dokonane po terminie 14 dni nie będą rozpatrywane przez sklep.
Renne ile czasu czeka się na zwrot pieniędzy?
Sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu pieniędzy nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Zwrot pieniędzy następuje w ten sam sposób w jaki zapłacono za towar.
Osoby, które opłacały paczkę za pobraniem dostaną zwrot pieniędzy na konto bankowe podane w formularzu zwrotu.
Renee formularz zwrotu
Formularz zwrotu jest wymagany, gdy dokonujesz tradycyjnego zwrotu lub gdy nie masz oryginalnego opakowania i korzystasz ze zwrotu online.
Treść formularza nie jest skomplikowana należy podać w nim:
- Imię i nazwisko,
- Adres,
- Email,
- Numer telefonu,
- Numer zamówienia,
- Datę zakupu,
- Numer konta.
Tabela zawarta w formularzu posiada kolumnę „Powód zwrotu” zgodnie z przepisami, nie masz obowiązku podawać, dlaczego zwracasz towar, to Twoja dobra wola.
Jeśli z jakiś względów zapomnisz dodać formularza do przesyłki możesz zrobić jego zdjęcie/skan i przesłać go na adres info@renee.pl. W wiadomości daj znać obsłudze, że formularz nie został załączony do paczki zwrotnej.
Mamy nadzieję, że wiesz już jak działają zwroty w Renee i na co zwrócić uwagę, żeby nie mieć z nimi kłopotu.