Logo adidas

Adidas, marka która zdobyła świat odzieżowy i jest rozpoznawalna na całym świecie za sprawą trzech pasków. Jak powstało jedno z najpopularniejszych logo na świecie? Postaramy się przedstawić historię logo adidas w podobny sposób jak uczyniliśmy to z logiem największej konkurencji Nike. Choć mogłoby się wydawać, że adidas jest liderem na rynku odzieży sportowej to przegrywa z największym konkurentem, ale pomimo tego generuje ogromne zyski.

Adidas powstał w Niemczech, a firmę założył Adolf Dassier do którego dołączył jego brat w 1924 roku. Początkowo firma nosiła nazwę Dassler Brothers Shoe Factory i zajmowała się produkcją butów do biegania. Historia adidasa jest bardzo ciekawa, gdyż w roku 1949 pomiędzy braćmi doszło do rozłamu i Adolf stworzył markę adidas a jego brat Pumę i co by nie mówić obaj odnieśli sukces. Dzisiaj firma Adolfa nazywana jest firmą z trzema paskami, logo odniosło sukces i dziś nie potrzeba żadnych napisów by wiedzieć, że ma się do czynienia z adidasem.

W imieniu i nazwisku twórcy marki adidas znajduje się geneza powstania marki. Pseudonim twórcy brzmiał Adi natomiast pierwsza sylaba nazwiska to Das z połączenia obu słów powstała marka znana na cyłm świecie.

Historia logo adidas

W przeciwieństwie do logo Nike, logo adidas nie zostało stworzone na wczesnym etapie działania firmy i co tu dużo mówić nie zostało stworzone nawet przez samego adidasa. Charakterystyczne trzy paski w logo zostały zakupione od fińskiej firmy Karhu Sports.

karhu

Druga wojna światowa spowodowała, że firma mocno ucierpiała pod względem finansów. Sytuację zamierzał wykorzystać właściciel adidasa kupując znak towarów logo z trzema paskami za równowartość 1600 euro i dwóch butelek whisky. Buty Karhu były sukcesem na olimpiadzie w 1952 roku, gdzie sportowcy w nich występujący zdobyli 15 złotych medali, a trzeba pamiętać, że kiedyś było mniej konkurencji niż dzisiaj.

Jednak to nie jest tak, że logo adidas nie pojawiało się na butach wcześniej gdyż jeszcze bez znaku towarowego Adolf umieszczał na butach jeden pasek, który wzmacniał konstrukcję buta, ale pomyślał, że z dwoma dodatkowymi będzie wyglądał lepiej, tak narodziła się firma trze pasków.

Logo adidas 3 paski na koniczynie Trefoil

adidas logo koniczyna

Znaczenie loga adidas z trzema paskami jest trudne do ustalenia, gdyż krąży tyle tłumaczeń jego znaczenia, że dotarcie do prawdy jest praktycznie niemożliwe.

To które jest najbardziej obowiązujące mówi o symbolizowaniu różnorodności i międzynarodowości firmy. Logo jest symbolem trzech głównych mas ziemi na których odbywała się sprzedaż Adidasów czyli Ameryce Północnej, Europie i Azji.

Ten symbol został zawarty na kształcie trójlistnej koniczyny. Znak ten został wybrany spośród 100 nadesłanych propozycji. Narodziny koniczyny sięgają sierpnia roku 1971, czy był to słoneczny sierpień nie wiem, ale dla firmy adidas bez wątpienia istotny.

Produkty opatrzone nowym logiem weszły na rynek rok późnij i stały się symbolem korporacyjnym firmy. Dzisiaj logo jest istotnym elementem kolekcji adidas originals.

Trefoil stał się logiem stworzonym nie tylko dla sportowców, od tej pory o adidas było głośno za sprawą Boba Marleya, The Doors czy Thw Sex Pistols.

Logo symbolizujące górę

adidas logo góra

Adidas posiada trzy loga, a jednym z nich jest to zaprezentowane powyżej. Góra złożona z trzech pasków rośnie w prawą stronę a pod nią znajduje się napis adidas. Jest to symbol wyzwania i osiągania celów bez względu na przeciwności losu.

Logo symbolizujące górę powstało całkiem niedawno w roku 1997 i początkowo zostało uznane za nudne i co tu się dziwić, nie jest to raczej coś odkrywczego mimo to adidas przyjął logo. Nowe logo było potrzebne po tym jak stwierdzono, że koniczyna będzie stosowana tylko w produktach Originals obejmujących klasyczne wzory.

Logo – znak słowny adidas

adidas trzy paski

To co może wydawać się oczywiste, takie nie jest, słowo adidas które doskonale kojarzymy powstało w takiej formie dopiero w roku 2005, przyznaj że nie miałeś o tym pojęcia.

Żadne logo z wyżej wymienionych nie posiada określonej kolorystyki, chociaż standardowo spotyka się kolor biały, to adidas może swobodnie wykorzystywać różne barwy, tak aby pasowały do projektów odzieży.

Jako ciekawostkę warto dodać, że napis adidas niezalenie na jakim logo się znajduje zaczynany jest od małej litery co ma symbolizować, że ta marka jest dla każdego.

Popularność logo adidas

Sama świadomość loga nie rodzi się bez pieniędzy, doskonale wiedział o tym twórca marki, który inwestował od samego początku duże pieniądze w marketing.

Logo musi być rozpoznawalne, jest to jeden z najważniejszych elementów kampanii marketingowych. Adidas wydaje ogromne kwoty, aby w ich produktach chodzili sportowcy np. piłkarze i koszykarze w NBA.

Zaletą logo adidas jest to, że projekt jest banalnie prosty i rozpoznawalny, nawet na butach koszykarzy, na których podczas transmisji nie miałbyś szans zobaczyć napisu adidas, rozpoznasz trzy paski. Jest to jedna z podstaw w projektowaniu dobrego logo, musi być czytelne, jasne i proste.

Dzisiaj pytając dowolnie spotkaną osobę na ulicy o to czy wie jak wygląda logo adidas bez chwili zastanowienia powie, że tak

Oczywiście adidas kupowany jest głównie ze względu na jakość odzieży jaką produkują, ale nie ma wątpliwości, że logo i identyfikacja z marką odgrywają ogromne znaczenie.

Adidas i Nike to doskonałe przykłady pokazujące, że warto inwestować w logo bo ta inwestycja się zwróci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *