Konfiguracja MMS T-Mobile

Konfiguracja MMS T-Mobile, nie ty pierwszy i nie ostatni masz z nią problem, ale po przeczytaniu tego artykułu będziesz wiedzieć jak to zrobić. Wiadomości MMS w T-Mobile i u innych operatorów (Plus, Orange, A2Mobile, Netia) często nie są skonfigurowane, gdy kupujemy telefon z innego źródła niż u operatora. Oczywiście mogą wystąpić również inne problemy, ale zasadniczo to jest głównym powodem. Na szczęście T-Mobile daje swoim klientom możliwość łatwej konfiguracji wiadomości MMS w sposób automatyczny i ręczny. Sprawdźmy zatem jak prawidłowo skonfigurować MMS w T-Mobile.

Konfiguracja automatyczna MMS T-Mobile

Usługa MMS przydaje się w wielu sytuacjach. Wysłanie zdjęcia, animacji czy dźwięku w wielu przypadkach jest warte więcej niż tysiąc słów. Obecnie każdy operator dopuszcza wysyłanie wiadomości MMS, więc problem nie wynika z tego. T-Mobile automatycznie aktywuje usługę u klientów, którzy kupują telefony w ich sieci. Podobnie dzieje się, gdy należysz do jednej z ofert Mix lub blueconnect. Co jednak się dzieje z osobami, które nie spełniają powyższych wymogów?

W internecie możesz spotkać się z przestarzałymi artykułami odsyłającymi na stronę konfiguratora T-Mobile. Obecnie ta strona jest niedostępna i odsyła na stronę główna. Dostępna jest jednak inna wersja tej strony pod adresem: https://www.t-mobile.pl/konfigurator/WebHeyah/app/configure.do. Automatyczna konfiguracja polega na wypełnieniu pól, i kliknięciu w SMS, który przyjdzie na wpisany numer telefonu. Następnie rozpocznie się automatyczna konfiguracja nic nie trzeba robić.

  1. Wejdź na stronę Wejdź na stronę https://www.plus.pl/ustawienia/Default.aspx?appid=1
  2. Wypełnij krótki formularz znajdujący się na stronie (podaj markę telefonu i jego model)
  3. Podaj numer telefonu
  4. Kliknij przycisk Wyślij
  5. Otrzymasz prawidłowe ustawienia MMS, które musisz zapisać w telefonie

To właściwie tyle, więc jak widzisz automatyczna konfiguracja jest bardzo prosta i bez problemu dasz sobie z nią radę.

Konfiguracja ręczna MMS T-Mobile

Jeżeli wyżej opisana metoda zawiedzie albo nie znajdziesz swojego modelu telefonu, konieczna okaże się konfiguracja MMS wykonana manualnie. Choć może wydawać się bardziej skomplikowana to jest naprawdę łatwym procesem, wystarczy, że będziesz postępować krok po kroku wedle niżej opisanej instrukcji.

  1. Wejdź w ustawienia
  2. Odnajdź zakładkę „Sieci zwykłe i bezprzewodowe”
  3. Wybierz Sieci komórkowe a następnie -> Punkty dostępowe (lub komórkowa transmisja danych)
  4. Wybierz Nazwy punktów dostępu (APN)
  5. Przystąp do konfiguracji

Konfiguracja MMS odbywa się poprzez nadanie odpowiednich wartości we wskazanych miejscach zgodnie z tym co prezentujemy poniżej.

  • Nazwa: MMS
  • APN: mms
  • Proxy: puste
  • Port: puste
  • Nazwa użytkownika: puste
  • Hasło: puste
  • Serwer: puste
  • MMSC: http://mms/servlets/mms
  • Proxy MMS: 213.158.194.226
  • Port MMS: 8080
  • MCC: 260
  • MNC: 02
  • Typ uwierzytelniania: PAP
  • Typ APN: mms
  • Protokół APN: Ipv4

Gdy ustawisz wszystko tak jak wyżej zostało opisane zapisz ustawienia i zrestartuj telefon. Spróbuj wysłać wiadomość MMS albo poproś kogoś o jej wysłanie na Twój telefon i zobacz, czy to poskutkowało. Jeżeli jedna dalej występują problemy przejdź do ostatniej metody.

Konfiguracja MMS przez Wsparcie Techniczne

Ostatnia metoda jest płatna i oscyluje w okolicy 2,5 zł za minutę połączenia. W tym sposobie konieczne jest zadzwonienie do działu Wsparcia Technicznego, w którym doradzą Ci jak skonfigurować telefon.

  • Z telefonu sieci T-Mobile zadzwoń pod *7242
  • Z telefonów w innych sieciach zadzwoń pod numer 708477242

Konfiguracja MMS T-Mobile iPhone

Telefony z system iOS powinny mieć automatycznie skonfigurowaną możliwość wysyłania wiadomości MMS, ale jeżeli masz problemy to przywróć fabryczne ustawienia usługi.

  • Wejdź w Ustawienia
  • Przejdź do Ogólne
  • Wyzeruj
  • Wyzeruj ustawienia sieciowe

To rozwiązanie powinno przywrócić prawidłowe ustawienia, które będą pozwalać na wysyłanie wiadomości MMS.

Nie mogę pobrać mms T-Mobile

Czasem problemem tego, że otrzymujemy link do przeglądarki internetowej zamiast wiadomości MMS jest brak aktywowanej usługi MMS. Żeby sprawdzić, czy ta jest aktywne zaloguj się w serwisie Mój T-Mobile i przejdź do zakładki Ustawienia -> Obsługa połączeń.

Tak właśnie przebiega konfiguracja MMS w T-Mobile. Jak widzisz nie jest to proces skomplikowany i mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.