Jak szybko zasnąć

Czy zmagasz się z problemem zasypiania? Nie wiesz, jak szybciej zasnąć pomimo stresu? Nie obawiaj się. Tak naprawdę to istnieje cały szereg sposobów, dzięki którym na pewno poprawimy jakość naszego snu. Nie musisz koniecznie korzystać z rozwiązań medycznych z zakresu leczenia bezsenności. Wystarczy, że spróbujesz kilku metod poniższych, a nasz sen już wróci naprawdę do normy.

Jak można szybko zasnąć?

Istnieje cały szereg wszelkich zaleceń, które dotyczą snu. Przestrzeganie ich to gwarancja dobrego oraz także zdrowego wypoczynku.

Pamiętajmy i o tym, że człowiek dorosły potrzebuje na zregenerowanie organizmu jakiś siedem bądź osiem godzin. Powinniśmy także unikać spożywania jedzenie na około dwie bądź trzy godziny przed położeniem się oraz także unikać ekspozycji na światło podczas spania. Przed snem warto zrezygnować z papierosów, napojów energetycznych czy też kawy.

Bardzo ważne jest oczywiście psychiczne odprężenie. Stres to jedna z przyczyn najczęstszych jeśli chodzi o problemy ze snem. Nie możemy zazwyczaj spać, ponieważ należy do osób zestresowanych. Odczuwamy lęki. Te czynniki mogą być symptomem bardzo niepokojących. Chodzi o zaburzenia psychiczne. Dowiedzmy się jak szybko zasnąć w 2 minuty?

Powinniśmy się dowiedzieć co powinniśmy wypić na dobry sen? Metodą sprawdzoną oraz tradycyjną na kłopoty ze spaniem jest picie ziołowych naparów przed pójściem spać. Tak naprawdę to istnieje wiele ziół uspokajających na sen. Warto sięgnąć po rumianek, melisę czy też kozłek lekarski.

Te wszelkie naturalne specyfiki okazać się mogą niezwykle pomocne w przypadku pojawiających się kłopotów ze snem: wykazują rozkurczowe działanie, łagodzą stres oraz także mają wpływ pozytywny na trawienny układ.

Relaksacyjna kąpiel

Gdy zioła nie pomogły i w dalszym ciągu szukamy odpowiedzi na pytanie chociażby jak szybko zasnąć w nocy, to spróbujmy relaksacyjnej kąpieli. Zanim się udamy na spoczynek naprawdę warto skorzystać z kąpieli. Kąpiel w wodzie ciepłej na jakąś godzinę bądź dwie przed snem znacząco może poprawić samą jakość snu.

Ciepła woda o temperaturze, która przekracza czterdzieści stopni Celsjusza działa w sposób pozytywny na organizm oraz przygotowuje się do wypoczynku. Badacze wykazali, iż osoby, które zażywają kąpiel przed samym pójściem spać zwykle zasypiali szybciej, a sen ich był o wiele lepszej jakości. Kąpiel przed snem jednak nie powinna być dłuższa niż dwadzieścia bądź trzydzieści minut. Niektórzy nawet zalecają użycie olejków z szałwii czy też rumianku, które także mają wpływ kojący na organizm nasz.

Relaksacyjna muzyka

Jak szybko zasnąć i się wyspać? Na pewno pomoże nam muzyka relaksacyjna. Słuchanie ulubionych artystów jest bardzo odprężające oraz poprawia skutecznie nam humor. Jednak w ciągu dnia nie zawsze mamy okazję, aby posłuchać na spokojnie swojej muzyki ulubionej. Zatem jeśli nie interesuje nas jak szybko zasnąć w dzień, a wieczorem to posłuchajmy muzyki wieczorem. Słuchanie relaksującej muzyki działa usypiająco oraz łagodzi wszelkie nasze trudności z zasypianiem.

Przygotuj swoją sypialnię

Skoro dalej szukamy informacji na temat jak szybko zasnąć w 5 minut, to pamiętaj, że musisz odpowiednio przygotować sypialnię. Warto zadbać o warunki komfortowe wypoczynku. Niewykluczone jest to, że dzięki rozwiązaniom prostym znacznie szybciej zaśniemy niż na co dzień.

Wygodne łóżko, przewietrzenie się oraz także dopasowana piżama to oczywiste, chociaż czynniki istotne, które wpływają na przebieg snu. Jednak to jeszcze nie wszystko. Jeśli mamy w naszej w sypialni elektroniczne sprzęty, które mogą hałasować, to warto wyłączyć je przed położeniem się spać. Być może warto także zamknąć okna oraz zasłonić je. Ważne jest także, aby przy pójściu spać w naszej sypialni panowała całkowita cisza oraz aby było ciemno.

Poczytaj przed snem

Kolejnym sposobem na to jak szybko zasnąć w 60 sekund jest także wieczorna lektura. Obowiązki codziennie nie zawsze nam pozwalają na chwilę relaksu przy książce. Wieczór jest idealną porą, aby móc zasiąść do lektury przyjemnej.

Możemy połączyć oczywiście czytanie książki z innymi, już metodami powyżej wymienionymi. Jeśli nie wiemy co dokładnie zrobić, aby zasnąć szybko, to spróbujmy na przykład takiego rozwiązania: weźmy ciepłą kąpiel, zaparzmy herbatkę z melisy i oddaj się lekturze. Szansa, że zaśniesz szybciej znacznie wzrasta.

Czym jest technika zasypiania 4-7-8?

Jak widzimy na powyższym sposobów na szybsze zasypianie jest naprawdę sporo. Jednak warto wspomnieć o czymś jeszcze innym. Przyjrzyjmy się specjalnej technice zasypiania. Technika -zasypiania, o której chcemy wspomnieć to technika zasypiania 4-7-8.

Jest to technika, która nam pozwala zasnąć w mniej niż minutę. Konkretnie mowa o pięćdziesięciu siedmiu sekund. Polega na oddychaniu odpowiednim. Pierwszy krok to zrobienie przez usta mocnego wydechu. Krokiem drugim jest wdychanie powietrza przez cztery sekundy nosem. Kolejnym krokiem jest wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a później wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Powyższa instrukcja to jedna seria. Aby to wszystko zadziałało powtórzyć należy cała serię dokładnie cztery razy.

Która technika czy też który sposób na zasypianie najbardziej do Ciebie przemawia? Co się u Ciebie sprawdza, a co kompletnie nie? Wiadomo, że każdy z nas ma inny organizm i całkiem inaczej pochodzi do wielu rzeczy. W związku z tym każdy będzie miał inny sposób, który okaże się najlepszym. Oczywiście polecamy wypróbować każdy z nich i poddać się eksperymentom.

Niestety Polacy najczęściej zamiast spróbować czegoś z powyższych sposobów po prostu decydują się na łykanie tabletek na spanie dostępnych w aptekach. Niestety nie jest to dobry pomysł. Każda tabletka odbija się ewidentnie na naszej wątrobie, a z czasem tabletki na spanie regularnie zażywane po prostu przestają być skuteczne. Przyzwyczajamy nasz organizm do nich. Nie jest to dobre. Zdecydowanie lepsze okażą się techniki zasypiania, które dają naprawdę świetne efekty. Jak widzimy na powyższym możemy zasnąć nawet w mniej niż minutę. Brzmi naprawdę super.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *