Technologia

Jak rozwijać sprzedaż w sklepie internetowym?

Ostatnia aktualizacja 23 kwietnia 2024 przez Redakcja

Duża konkurencja, rosnące ceny, wysokie wymagania klientów – to najpoważniejsze wyzwania, w obliczu których stoją dziś sklepy internetowe. Jeśli w ostatnim czasie biznes przestał przynosić oczekiwane korzyści, warto zastanowić się, jak rozwinąć sprzedaż, a tym samym pozyskać więcej klientów. Niżej przedstawiamy kilka prostych sposobów na to, by być bardziej konkurencyjnym na rynku.

Różnorodne produkty – klucz do sukcesu sklepu internetowego

Czego oczekuje współczesny klient, który robi zakupy w sklepie internetowym? Chcąc uzyskać odpowiedź na to pytanie, powinniśmy zastanowić się, dlaczego w ogóle kupuje w sieci, zamiast udać się do sklepu stacjonarnego. W zdecydowanej większości przypadków kluczowy jest brak czasu – zamówienie w internecie możemy złożyć o każdej porze, także w niedziele i święta. Jeśli klient dysponuje zaledwie kilkoma wolnymi chwilami, chciałby mieć możliwość załatwienia niezbędnych sprawunków w jednym miejscu. 

Oczywiście, trudno znaleźć sklep, który oferowałby wszystko – takie rozwiązanie nie sprawdza się zresztą w przypadku sklepów działających online. Z drugiej strony, jeśli np. prowadzimy drogerię internetową, naszym partnerem powinna być sprawdzona hurtownia chemii włoskiej, w której będziemy mogli kupić właśnie to, czego oczekują nasi potencjalni klienci. Gdy mogą jednocześnie włożyć do koszyka szampon do włosów, płyn do mycia podłóg oraz kosmetyki dla dzieci, zwiększamy prawdopodobieństwo tego, że zrobią u nas zakupy.

Czy hurtownia chemii włoskiej będzie dobrym partnerem biznesowym? Dowiedz się!

Promocje i rabaty – jak stworzyć ofertę?

Nie sposób rozwinąć sprzedaż w sieci, jeśli nie będziemy bazować na efektywnej kampanii reklamowej. Nie chodzi tylko o to, aby dotrzeć do klienta, ale również o to, by zaoferować mu najlepszą cenę, wybrany produkt gratis lub ograniczoną ilościowo promocję. Z drugiej strony, taką kampanię trzeba odpowiednio zaplanować – w przeciwnym razie może okazać się, że zamiast zyskać, stracimy. Podstawową zasadą jest prowadzenie jednej, maksymalnie dwóch akcji promocyjnych jednocześnie. Dzięki temu klienci nie pogubią się w najlepszych ofertach.

Czytaj również  Jak poprawnie księgować koszty?

Od czasu do czasu możemy też zorganizować większą wyprzedaż, którą warto zareklamować jako czyszczenie magazynów. Pamiętajmy jednak, że klienci przy takich promocjach oczekują naprawdę niskich cen. Możemy również wprowadzić rabaty dla stałych klientów albo wręcz przeciwnie – na pierwsze zakupy lub dla osób zapisujących się do newslettera. Zastanówmy się, jaką grupę produktów i dlaczego chcemy wypromować, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. 

Szybka dostawa, która spełni oczekiwania klienta

Niskie ceny, przyjazna procedura zakupowa, możliwość otrzymania dodatkowego rabatu – to wszystko sprawia, że klient będzie chciał do nas wrócić, o ile oczywiście oferowane produkty spełnią jego oczekiwania. Niestety, nasze wysiłki łatwo zaprzepaścić, np. poprzez wydłużony proces dostawy. Oczywiście, nie mamy wpływu na to, jak długo firma kurierska będzie przetrzymywać paczkę u siebie. Możemy jednak dołożyć wszelkich starań, aby paczka wyszła od nas jak najszybciej. Klient najchętniej otrzymałby towar już następnego dnia, i jak się okazuje, nie jest to całkowicie niemożliwe. Warto wypracować system, zgodnie z którym zamówienia złożone w danym dniu zostaną nadane do wieczora. W ten sposób skracamy czas potrzebny na dostawę towarów. Dodatkowo warto:

  • poinformować klienta o tym, że przesyłka została nadana,
  • przekazać klientowi numer, za pomocą którego będzie mógł śledzić swoją paczkę,
  • zaoferować klientom odbiór osobisty produktów.

Jeśli planujemy dłuższą nieobecność, poinformujmy klientów o wydłużonym czasie dostawy. Najczęściej takie sytuacje mają miejsce w czasie świąt, wakacji albo remanentu. Klienci powinni mieć świadomość, że ich zamówienie dotrze ze sporym opóźnieniem. Wystarczy umieścić odpowiednią adnotację na stronie internetowej, jednak warto też przypomnieć o tym na etapie składania zamówienia. Krótka notka informacyjna buduje zaufanie do firmy i jej wiarygodność w oczach klientów.

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *