H&M zwroty towaru
Ostatnia aktualizacja 22 października 2022 przez Redakcja
Każdy klient ma prawo do dokonania zwrotu towaru w czasie 14 dni kalendarzowych od momentu zakupu. Niektóre sklepy jak H&M ułatwiają życie klientom akceptując zwroty nawet w terminie 30 dni od daty dostarczenia paczki. Cały proces zwrotu jest ułatwiony dzięki specjalnemu formularzowi, a fakt posiadania sklepów stacjonarnych i sklepu internetowego tylko ułatwia procedurę zwrotów. W tym artykule powiemy Ci krok po kroku jak zwrócić towar w H&M oraz odpowiemy na najczęstsze pytania odnośnie zwrotów ubrań z H&M.
H&M polityka zwrotów
Sklep H&M prowadzi sprzedaż stacjonarną i online, polityka zwrotów dostępna jest na ich stronie, do której link znajduje się poniżej.
W Polsce sklep ma obowiązek zaakceptować zwrot towaru, jeśli nie widać na nim śladów użytkowania. Towar może być „testowany” w normalny sposób jak przed jego zakupem, czyli przymierzany.
Pamiętaj, że zwrotowi nie podlegają ubrania, które:
- Były prane,
- Mają zabrudzenie,
- Przeszły modyfikacje,
Zwrot towaru będzie przyjęty, gdy:
- Będzie miał metkę,
- Będzie miał oryginalne pudełko.
Zwrotom nie podlegają maseczki ochronne, akcesoria do makijażu oraz kosmetyki (chyba, że nie zostały otwarte i naruszone).
Adres do zwrotów:
H&M Hennes & Mauritz Logistic SP z.o.o. / ARVATO
Logistics Park Sosnowiec – Pieńki
ul. Przemysłowa 12,
95-010 Sosnowiec / Stryków
Poland
W przypadku wątpliwości na temat procesu zwrotów można skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem 800-999-888.
Jak zrobić zwrot H&M?
Zwrot towaru w H&M może zostać dokonany w sklepie stacjonarnym albo przez kuriera. Odbywa się na podstawie dowodu zakupu. Opcje jakie otrzymuje klient to:
- Zwrot w sklepie stacjonarnym,
- Zwrot przez kuriera DHL,
- Zwrot przez paczkomaty InPost
Jeśli Twoje zamówienie było realizowane online musisz zarejestrować zwrot na tej stronie.
H&M czas na zwrot
Polskie prawo daje klientowi 14 dni kalendarzowych na dokonanie zwrotu towaru. Sklep H&M wydłuża czas na zwrot do:
- 30 dni od daty otrzymania paczki w przypadku zakupów online,
- 30 dni od daty zakupu liczonych od dnia następnego w przypadku zakupu w sklepie stacjonarnym.
Mowa jest o 30 dniach kalendarzowych, oznacza to, że wliczone są w ten czas niedziele i święta, warto o tym pamiętać. Przekroczenie okresu 30 dni zakończy się odrzuceniem zwrotu.
H&M zwrot towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym
W najlepszej sytuacji są osoby, które mieszkają w dużych miastach i dokonują zakupów bezpośrednio w sklepach stacjonarnych H&M.
Listę sklepów H&M znajdziesz poniżej:
- https://www2.hm.com/pl_pl/customer-service/shopping-at-hm/store-locator
Wystarczy udać się do sklepu sieci H&M okazać dowód zakupu (paragon) i oddać towar.
Problematyczny może być zwrot towarów z działu:
- Home,
- Kolekcji sygnowanych przez Projektanta,
- H&M Studio,
- Conscious Exclusiv
Zwrot wymienionych towarów jest możliwe wyłączenie w sklepach, które posiadają taki dział lub kolekcję.
Produkty można zwrócić w dowolnym sklepie H&M, nie musi to być ten sam sklep, w którym dokonano zakupu.
H&M zwrot zakupów online w sklepie stacjonarnym
Czy towar zakupiony przez internet można zwrócić w sklepie stacjonarnym H&M? Jak się okazuje tak i nie stanowi to większego problemu.
Towary zakupione online można zwrócić w dowolnym sklepie H&M wyjątkiem są:
- Meble,
- Oświetlenie,
- Kosmetyki,
- Produkty z działu H&M HOME,
- Sygnowane przez projektanta,
- Kolekcje ślubne,
W tym wypadku powinny zostać one odesłane do magazynu H&M. Jeśli Twoja paczka była niekompletna lub niezgodna z zamówieniem, również nie dokonasz zwrotu w sklepie.
Zakładając, że twój towar spełnia wymogi zwrotu w sklepie stacjonarnym:
- Zarejestruj zwrot na stronie H&M
- Przynieś towar, który chcesz zwrócić do sklepu H&M
- Wydrukuj lub pokaż kod QR otrzymany w mailu z potwierdzeniem dostawy lub z portalu zwrotów.
- Zwrot pieniędzy nastąpi w takiej formie jak płacono za przesyłkę.
Od momentu zaakceptowania zwrotu do wypłaty pieniędzy może minąć maksymalnie 14 dni.
H&M zwrot online
Zakupu dokonane przez internet można zwrócić również przez stronę zwrotu zamówień internetowych.
- Wejdź w Moje Konto a następnie Wszystkie Zamówienia
- Wybierz zamówienie, z którego towar będzie do zwrotu,
- Wybierz produkt do zwrotu klikając Zwróć Produkt,
- Kliknij Zarejestruj Zwrot,
Tak wygląda procedura dla osób, które posiadają konto na H&M. Jeśli w profilu nie masz uzupełnionego nr konta bankowego, a przesyłka była za pobraniem, przejdź do zakładki Moje konto -> Ustawienia płatności i wprowadź numer konta bankowego.
Koszt takiego zwrotu to 3,90 zł, kwota zostanie odliczona od zwrotu, jeśli jesteś klubowiczem obwiązuje Cię darmowy zwrot.
H&M zwrot DHL
Kolejna opcja dla zwrotu w H&M to skorzystanie z kuriera DHL. Należy pamiętać, że ta opcja jest zarezerwowana dla osób, które dokonywały zakupów online i wybrały opcję dostawy DHL.
- Wypełnij formularz zwrotu,
- Przejdź na stronę https://dhl24.com.pl/zwroty/
- Wpisz numer przesyłki do zwrotu i wybierz sposób nadania,
- Formularz zwrotu włóż do paczki i dobrze ją zabezpiecz,
- Nadaj zwrot w punkcie DHL lub oczekuj kuriera w wybranym miejscu.
Zwrot towaru H&M przez paczkomat
Jedną z co raz chętniej wykorzystywanych metod do wysyłania zwrotów są paczkomaty. Można tego dokonać po zeskanowaniu kodu kreskowego z etykiety lub wpisaniu numeru paczki znajdującego się pod kodem.
H&M ile czeka się na zwrot pieniędzy?
Jeśli zakup był dokonywany w sklepie stacjonarnym za pomocą gotówki, pieniądze zostaną wypłacone w momencie dokonania zwrotu.
W każdym innym przypadku sklep zobowiązany jest zwrócić środki do 14 dni kalendarzowych od momentu rozpatrzenia zwrotu.
Pieniądze zwracane są w ten sam sposób w jaki dokonano zapłaty. W przypadku płatności przy odbiorze paczki, zwrot pieniędzy następuje na konto bankowe.
H&M formularz zwrotu
Papierowy formularz zwrotu towaru H&M jest zarezerwowany dla osób, które mają problem z rejestracją zwrotu online. Kiedyś jego dołączenie było wymagane do każdej paczki, obecnie można uzupełnić formularz zwrotu online.
Wypełnienie formularza nie powinno sprawić Ci problemu, musisz podać w nim:
- Imię i nazwisko,
- Datę zamówienia,
- E-Mail,
- Numer produktu,
- Numer zamówienia,
- Rozmiar.
Informacje o numerze zamówienia, numerze produktu i rozmiarze widnieją w wiadomości E-mail potwierdzającej wysyłkę.
Pamiętaj o konieczności uzupełnienia nr. konta bankowego na stronie H&M jeśli przesyłka była pobraniowa.
H&M zwrot bez paragonu
Sklep H&M w polityce zwrotów podkreśla niemal na każdym kroku, że zwrot w sklepie jest możliwy wyłącznie na podstawie paragonu fiskalnego lub potwierdzenia transakcji z terminala płatniczego.
Jednak zgodnie z polskim prawem, jeśli nie masz paragonu, zwrotu można dokonać na bazie:
- faktury,
- potwierdzenia transakcji z konta bankowego,
- oświadczenie o zagubieniu paragonu fiskalnego wraz z oświadczeniem dokonania zakupu,
- zeznania świadków,
- dokument gwarancji podbity przez sprzedawcę,
- Informacja o transakcji z maila
Zawsze lepiej zachować paragon, jednak sprzedawca powinien dokonać zwrotu również na wyżej wymienionych podstawach.
H&M zwroty stroje kąpielowe
Nigdzie w regulaminie sklepu nie jest zawarta informacja o tym, że zwrot strojów kąpielowych i bielizny nie jest akceptowany. Większość sklepów nie pozwala na zwrot bielizny czy strojów kąpielowych ze względów higienicznych.
Wiemy, że w H&M jedne sklepy akceptują takie zwroty inne nie, nie oznacza to, że mają one dowolność w podejmowaniu decyzji. Nigdzie na stronie H&M nie ma zawartej informacji o tym, że zwrot strojów kąpielowych nie będzie rozpatrywany.