Dpd logo – Jak powstało logo DPD?
Znaczenie oraz historia logo DPD?
DPD logo przeszło ogromną metamorfozę w roku 2015. Rewolucja ta odzwierciedlała strukturalne zmiany w macierzystej spółce. Zapoznajmy się jednak z jego całą historią.
Część obrazkowa starego logotypu zawierała białą kostkę 3D z bokami w czarnym kolorze. Wyglądał troszkę jak sześciokąt, który jest podzielony na trzy pola identyczne. Wokół sześciokąta znajdowały się trzy kształty identyczne bumerangów w czerwonym kolorze, które odzwierciedlały kształt samych boków sześciany, a także troszkę przypominały strzały.
Sześcian jest interpretowany jako pewnego rodzaju baza, miejsce składowania, z którego przesyłki dostarczone są w przeróżnych kierunkach. Strzałki z kolei symbolizują ruch. Po stronie lewej widniała nazwa marki w czarnym kolorze. Litery pisane były wielkimi literkami. Były one surowe oraz czytelne.
Zmiany w DPD logo
W roku 2015 nastąpiły zmiany, o których już wspomnieliśmy. Sześcian się przesunął w lewo i pomalowany został na kolor czerwony. Napis z kolei się zmniejszył. W rezultacie sam projekt został przez sześcian zdominowany. Stał się on nieco bardziej wyrafinowany oraz jest po prostu głębszy. Ma charakter niepowtarzalny dzięki liniom niedokończonym.
Efekt ten poniekąd odbija się echem w kształcie literki „p” z przerwą białą. Wprowadzenie nowego logotypu zbiegło się w czasie z bardzo ważnymi wydarzeniami wewnątrz samej firmy. W roku 2015 firma GeoPost dołączyła do marek swoich Chronopost, DPD, Seur oraz Exapaq pod jedną marką o nazwie DPDgroup. Kształt sześciany został wizualnym symbolem podstawowym w połączeniu pomiędzy jednostkami. Exapaq przemianowany został na DPD France, podczas gdy sam emblemat Chronopost zawierał kostkę niebieską oraz nowy pokazujący typ, że był on części DPDgroup.
Nowe logo DPD zostało opracowane przez biuro londyńskie Lippincott. Czcionka jest minimalistyczna. Literki „d” oraz „p” wydają się mieć do siebie bardzo podobny kształt, co tak naprawdę sprawia, że wyglądają tak jakby były taką samą literą, ale obróconą o 180 stopni. Takowe podejście pomaga nam stworzyć połączenie wizualne pomiędzy literami, nadaje im wygląd całościowy.
Informacje o DPD
Pomimo tego, że DPDgroup w formie obecnej powstała dopiero w roku 1999, to jej korzenie sięgają już lat osiemdziesiątych, kiedy to właśnie Le Groupe La Poste świadczyć zaczęła usługi ekspresowego transportu pod marką – Chronopost. Obecnie DPD jest firmą, która dostarcza każdego dnia około 5,3 miliona paczek. Główna siedziba grupy znajduje się we Francji, dokładnie w Les Moulineaux.
Opinie klientów dotyczących logotypu DPD są bardzo pozytywne. Raczej logotyp jest dobrze odbierany. Najważniejsze jest jednak to, że logotyp jest zapamiętywany. Większość osób kojarzy od razu logo DPD z czerwonym sześcianem. Jest dla samej firmy ogromna zaleta. Identyfikacja wizualna jest niesamowicie ważnym pojęciem, a jej głównym elementem jest właśnie logo. W przypadku DPD logo jest spójne z wizerunkiem całej firmy i jest przykładem na idealną identyfikacje wizualną.