Czy za wizytówkę Google trzeba płacić?

Wizytówka Google Moja Firma to doskonałe narzędzie, dzięki któremu można promować swoją działalność oraz przekazać potencjalnemu klientowi mnóstwo informacji, zwiększając tym samym szanse na powodzenie kontaktu i skorzystanie z usług bądź zakupu towaru. Z pewnością każdy choć raz korzystał z tego udogodnienia, natomiast nie każdy ma świadomość jego potencjału, a nawet jeśli chciałby utworzyć wizytówkę swojej firmy, to obawia się wysokich kosztów jej założenia i utrzymania. Czy za funkcję tą trzeba płacić? Rozwiewamy wszelkie wątpliwości.

Wizytówka Google- co warto o niej wiedzieć?

Wizytówka firmy Google jest to usługa Google Moja Firma, przeznaczona dla wszystkich firm, bez względu na ich wielkość, profil działalności oraz pozostałe parametry. Pozwala na utworzenie profilu swojej działalności, a dzięki temu prezentację najważniejszych informacji, które będą następnie wyświetlane w wynikach organicznych wyszukiwania i co najważniejsze- będą wskazywały lokalizację firmy w mapach Google. Można zamieścić w niej takie informacje, jak chociażby dokładną nazwę i adres firmy, godziny otwarcia, dane kontaktowe, odnośnik lokalizacji oraz odnośnik do strony www firmy. Ponadto istnieje możliwość wyświetlania opinii i komentarzy klientów, którzy wcześniej skorzystali z oferty.

Do najważniejszych zalet posiadania wizytówki Google należy polepszenie swojej pozycji w wynikach wyszukiwania, łatwe udostepnienie najważniejszych informacji o swojej firmie szerokiemu gronu odbiorców, możliwość szybkiej modyfikacji konta oraz rozszerzanie jego funkcjonalności, dostęp do wielu statystyk, tworzonych przez Google w ramach tej usługi. Dzięki niej klienci bez problemu znajdą informacje na temat danej firmy, a także z łatwością trafią do celu, według podanej w wizytówce lokalizacji, która automatycznie wyświetli się w Google Maps.

Koszty skorzystania z usługi wizytówka Google

Skoro jest to tak przydatne narzędzie, a prócz tego przynoszące znaczące korzyści, wydawałoby się, że chęć skorzystania z usługi wiąże się z dużymi kosztami. Tymczasem jest to nie tylko łatwa w obsłudze, ale także i bezpłatna funkcja Google. „Przedsiębiorstwo nie pobiera żadnych opłat za założenie, prowadzenie oraz utrzymywanie konta. Informacja ta jest o tyle istotna, gdyż na rynku pojawia się wielu oszustów, oferujących stworzenie za niemałą opłatą wizytówki, jej brak argumentując całkowitym brakiem widoczności firmy w wyszukiwarce”. -mówi nam Pan Krystian z agencji reklamowej Roxart

Warto zaznaczyć, że sama wizytówka Google jest darmowa, natomiast istnieje możliwość skorzystania z dodatkowych usług i działań w jej zakresie, które dostępne są za opłatą. Pierwszą z nich jest płatna reklama poprzez Google Ads, która wyświetla się w wynikach wyszukiwania mapy, po wpisaniu danej frazy. Drugą, płatną usługą jest możliwość stworzenia wirtualnego spaceru w formie Street Viev, dzięki czemu klient może zobaczyć rzeczywiste miejsce, w którym znajduje się określona w wizytówce lokalizacja.

Zarządzanie wizytówką firmy przez osoby trzecie

Choć samo utworzenie konta oraz wizytówki nie jest zbyt skomplikowane, to jednak by móc w pełni wykorzystać możliwości i potencjał tej usługi, warto podjąć współpracę z profesjonalną i zaufaną agencją, która będzie wiedziała, jak zrobić to najlepiej. Zarządzanie wizytówką przez osoby trzecie będzie wskazane zwłaszcza wtedy, gdy firma posiada rozbudowaną sieć lokalizacji, co wymaga odpowiedniej wiedzy, koordynacji oraz działań, które pozwolą zachować porządek i nie pozwolą na żaden błąd, który mógłby w jakikolwiek sposób zniechęcić potencjalnego klienta. Ponadto współpracując z agencją SEO można jednocześnie skorzystać z innych usług, dzięki którym zwiększy się widoczność oraz pozycja danej firmy w sieci.

Założenie, prowadzenie oraz moderacja wizytówek Google jest całkowicie darmowa, natomiast za opłatą istnieje możliwość skorzystania z dodatkowych funkcjonalności Google- jednak jest to wariant wyłącznie opcjonalny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.