C&A zwrot towaru

C&A to sklep z odzieżą męską, damską i dziecięcą, działa na polskim rynku od dłuższego czasu i ma wielu klientów. Zwroty towaru są czymś normalnym do czego ma prawo każdy klient, o ile towar nie był personalizowany. Przyjrzeliśmy się bliżej polityce zwrotów w C&A i chcemy Ci powiedzieć, jak wyglądają zwroty w sklepach stacjonarnych oraz jak można zwróć towar zakpiony online. Ile czasu masz na zwrot towaru i kiedy otrzymasz pieniądze?

C&A polityka zwrotów

C&A jak każdy sklep działający na terenie naszego kraju musi respektować przepisy prawa.

Konsument ma prawo do dokonania zwrotu towaru do 2 tygodni od jego zakupu bez podania przyczyny. Sklep C&A wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i pozwala zwrócić towar nawet do 28 dni.

Dokładna polityka zwrotów dostępna jest na stronie:

Zwrot towaru będzie przyjęty, gdy:

  • Nie będzie nosić śladów użytkowania,
  • Będzie miał metkę,
  • Będzie miał oryginalne pudełko.

Wiemy o tym, że niektóre sklepy C&A wychodzą przed szereg i oferują sowim klientom zwrot towaru nawet bez pudełka, o ile mają takie na stanie. Nic nie trzeba za to dopłacać, jest to realizowane w ramach „wyjścia fontem do klienta. Pamiętaj jednak, że standardowe zasady zwrotu zobowiązują klienta do przesłania towaru, w oryginalnym pudełku, o ile takie było.

Jak zwrócić towar w C&A?

Zwrotu towaru w C&A dokonuje się w oparciu o dowód zakupu, którym najczęściej jest paragon, choć może być nim również faktura czy inne potwierdzenie zakupu.

Towar można zwrócić:

  • W sklepach stacjonarnych,
  • Kurierem GLS,
  • Kurierem InPost,
  • Pocztą Polską.

Pamiętaj, że towar wysyłany kurierem musi być dobrze zabezpieczony. W razie ewentualnych uszkodzeń, zwrot może zostać odrzucony albo jego wartość zostanie pomniejszona.

C&A zwroty w sklepie stacjonarnym

Niestety, ale sklep C&A ma dość specyficzną politykę zwrotów, gdy chodzi o sklepy stacjonarne. Zazwyczaj wygląda to w ten sposób, że zanosimy towar do sklepu i na miejscu dokonywany jest zwrot a pieniądze otrzymujemy do ręki, jeśli płaciliśmy gotówką.

Jak czytamy na stronie C&A

Niestety z powodów technicznych i organizacyjnych nie jest możliwy bezpośredni zwrot lub bezpośrednia reklamacja w sklepach C&A. Reklamacje rozpatrywane są przez sklep internetowy a nie przez sklepy stacjonarne.

Co to oznacza dla klienta? Możemy zwrócić towar w sklepie stacjonarnym, ale ten i tak wysyłany jest do magazynów, gdzie dopiero realizowany jest zwrot. Dlatego, oddając towar w sklepie stacjonarnym musi być on odpowiednio przygotowany w przeciwnym razie mogą być problem z dokonaniem zwrotu.

  1. Wypełnij formularz zwrotu dołączony do paczki,
  2. Odetnij od niego Pokwitowanie zwrotu,
  3. Przygotuj paczkę pakując do niej towar i formularz zwrotu,
  4. Naklej na paczkę naklejkę z adresem zwrotnym,
  5. Zanieś paczkę do sklepu stacjonarnego i przekaż obsłudze wraz z Pokwitowaniem zwrotu,
  6. Odbierz wypełnione pokwitowanie zwrotu od pracownika,
  7. Czekaj na E-mail potwierdzający realizację zwrotu

Jeśli zwracamy towar w sklepie stacjonarnym C&A musimy wypełnić formularz zwrotu, który był dołączony do paczki i odciąć od niego „Pokwitowanie zwrotu.

Następnie przygotowujemy paczkę (nie musi to być ten sam karton), wkładamy do niej przedmioty i formularz, paczkę zabezpieczamy i naklejamy na nią naklejkę z adresem zwrotnym.

Gdy to zrobimy przynosi tak przygotowaną paczkę do sklepu stacjonarnego, gdzie oddajemy ją w ręce pracownika wraz z pokwitowaniem zwrotu.

Listę sklepów znajdziemy tutaj:

  • https://www.c-and-a.com/stores/pl-pl/index.html

Pokwitowanie jest wypełniane w sklepie przez pracownika i przekazywane w nasze ręce. Musimy je zatrzymać do momentu otrzymania wiadomości E-mail z potwierdzeniem otrzymania przesyłki zwrotnej.

Jeśli w paczce nie było naklejki zwrotu skontaktuj się z działem obsługi klienta poprzez adres E-mail lub telefon. Naklejka zostanie wysłana na adres E-mail, następnie należy ją wydrukować i przykleić na wysyłce zwrotnej.

C&A zwrot towaru zakupionego online

Do każdej paczki zakupionej online dołączany jest dokument zwroty wraz z etykietą zwrotną. Jeśli chcemy wykonać zwrot towaru musimy zapakować produkty do dobrze zabezpieczonej paczki, włożyć do niej dokument zwrotny, a na paczkę nakleić etykietę zwrotną.

Gdy mamy gotową paczkę zanosimy ją do oddziału GLS lub Poczty Polskiej zależnie od tego, jaki kurier nam dostarczał paczkę.

Możemy również skorzystać ze szybkiego zwrotu InPost, o czym piszemy pod koniec artykułu.

Gdy zamówienie zostało dostarczone przez GLS albo Pocztę Polską możemy dokonać również zwrotu w sklepie stacjonarnym, w taki sposób jak opisaliśmy to powyżej.

Jeśli zamówienie było realizowane za pobraniem, prześlij na maila service_pl@shop-c-and-a.com informację o swoim numerze konta bankowego, numerze zamówienia i numerze klienta.

C&A ile czasu na zwrot w sklepie stacjonarnym?

Zwrotu towaru w C&A można dokonać do 28 dni, odnosi się to zarówno do zakupów robionych w sklepach stacjonarnych jak i przez internet.

C&A ile czasu na zwrot pieniędzy?

Pieniądze zwracane są w ten sam sposób w jaki dokonano zakupu. Zgodnie z polskim prawem zwrot pieniędzy nie powinien trwać dłużej niż 14 dni. Mowa jest o dniach kalendarzowych, co oznacza, że święta i niedziele są również w to wliczone.

C&A zwrot bez paragonu

Większość sprzedawców na dowód zakupu danego produktu w ich sklepie wymaga okazania zw. dowodu zakupu, którym najczęściej jest paragon. Jeśli nie masz paragonu, zwrotu można dokonać na bazie:

  • faktura,
  • wyciąg z terminala,
  • potwierdzenie transakcji z konta bankowego,
  • oświadczenie o zagubieniu paragonu fiskalnego wraz z oświadczeniem dokonania zakupu,
  • zeznania świadków,
  • dokument gwarancji podbity przez sprzedawcę,
  • Informacja o transakcji z maila

Co prawda, w polityce C&A nie jest wymieniona konieczność dołączenia dowodu zakupu do paczki, ale warto wiedzieć, że są alternatywy.

C&A ile kosztuje zwrot towaru?

Zwrot towaru w C&A jest w większości przypadków bezpłatny o czym informuje nas tabela zmieszczona na stronie c-and-a.com.

ile placi sie za zwrot c and a

Szybkie zwroty C&A

Osoby, które zamawiały towar przez InPost mają możliwość skorzystania ze strony szybkiezwroty.pl. Jest to usługa pozwalająca zwracać bezpłatnie zamówienia do wybranych sklepów przez paczkomat.

  1. Wejdź na stronę https://szybkiezwroty.pl/pl
  2. Wybierz C&A sklep on-line i kliknij Zwróć teraz,
  3. Wybierz wielkość paczki i wypełnij formularz zwrotu,
  4. Kliknij „Zwracam paczkę,
  5. Poczekaj na kod zwrotu, który otrzymasz na maila,
  6. Napisz go na paczce, drukowanie etykiety nie jest konieczne,
  7. Nadaj paczkę w dowolnym paczkomacie.

Jak widzisz kwestia zwrotu towaru w C&A jest dość skomplikowana, zaletą jest to, że zwroty są darmowe. Mamy nadzieję, że dzięki temu artykułowi wiesz już jak zwrócić swój towar do C&A.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.