Bershka zwroty – jak zwrócić towar?
Ostatnia aktualizacja 17 października 2022 przez Redakcja
Każdy klient ma prawo dokonać zwrotu zakupionego towaru, ta sama zasada dotyczy sklepu Bershka. Jest to bardzo popularny sklep odzieżowy, który znany jest z dobrego podejścia do klientów i czytelnej polityki zwrotów. Jeśli z jakiś względów zakupiony przez Ciebie towar nie spełnił Twoich oczekiwań możesz zwrócić go stacjonarnie w sklepie lub w punkcie odbioru. w Bershce można zwrócić towar przez paczkomat? Ile czasu czeka się na zwrot pieniędzy i jak wygląda cały proces?
Bershka polityka zwrotów
Polityka zwrotów w Bershka jest podobna do innych sklepów. Zwrotom nie podlegają:
- Bielizna,
- Kolczyki,
- Artykuły spersonalizowane,
- Akcesoria do włosów.
Jest to zrozumiałe ze względów higienicznych, choć oczywiście zwrot towaru, który nigdy nie był zakładany a nosi wadę produkcyjną powinien zostać uznany.
Jak zwrócić towar w Bershka?
Bershka oferuje swoim klientom dwie formy zwrotu towaru:
- Do sklepu stacjonarnego.
- Do punktu odbioru.
Zwracanie towaru odbywa się tak samo jak w przypadku dowolnych innych zwrotów. Okazujemy paragon, towar i prosimy o dokonanie zwrotu. Jeśli ten zostanie zaakceptowany zwracane są nam pieniądze.
Punkty odbioru to miejsca (najczęściej sklepy/kioski/paczkomaty), w których zostawiamy paczkę. Ta musi być odpowiednio zabezpieczona, tak aby nie uległa uszkodzeniu w transporcie. Należy pamiętać, żeby do paczki dołączyć paragon lub fakturę potwierdzającą zakup.
Istnieje również trzecia opcja zwrotu, która jest na własny koszt i polega na przesłaniu paczki pod adres do zwrotów.
Bershka zwrot w sklepie stacjonarnym
Zdecydowanie najprostszą metodą na zwrot towaru jest udanie się do pobliskiego sklepu Breshka i przekazanie towaru na kasie. Sklep musi posiadać ten sam dział (męski lub damski), do którego należy zakupiona rzecz. Co istotne nie musi to być ten sam sklep stacjonarny, w którym dokonało się zakupu.
Zabierz ze sobą paragon (w formie papierowej lub elektronicznej) i na miejscu poproś o dokonanie zwrotu. Jeśli ten zostanie zaakceptowany, pieniądze zostaną Ci zwrócone w takiej samej formie jak został dokonany zakup.
Listę pobliskich sklepów możesz znaleźć na stronie: https://www.bershka.com/pl/store-locator.html.
Bershka zwrot towaru w punkcie odbioru
Wybierając opcję zwrotu towaru w punkcie odbioru należy wypełnić wniosek do zwrotu znajdujący się na naszym koncie klienta. Gdy to zrobimy, na nasz adres E-mail przyjdzie etykieta, którą należy wydrukować i przykleić na paczkę.
- Wypełnij formularz zwrotu w zakładce „Moje zwroty”,
- Wejdź na swój adres E-mail i wydrukuj etykietę, którą przykleisz na paczkę,
- Włóż wybrane artykuły do paczki,
- Zanieś je do wybranego punktu odbioru.
Proces dokładnie jest opisany w sklepie internetowym. Listę punktów odbiorów znajdziesz w tym miejscu.
Bershka zwrot zakupów online
Dokonując zakupów online w Bershka mamy takie samo prawo do dokonania zwrotu jak w przypadku zakupu stacjonarnego. Możemy skorzystać ze zwrotu w sklepie stacjonarnym lub punkcie odbioru, są to darmowe metody.
- Zaloguj się na swoje konto,
- Przejdź do zakładki Moje zwroty
- Wybierz metodę zwrotu
- Znajdź sklep w okolicy lub przygotuj paczkę do zwrotu w punkcie odbioru.
Pamiętaj, aby zabrać ze sobą paragon lub fakturę potwierdzającą zakup. Jeśli decydujesz się na wizytę w punkcie odbioru, dołącz dowód zakupu do paczki.
Bershka zwrot w paczkomacie
Zwrot towaru w paczkomacie możliwy jest po wypełnieniu formularza znajdującego się na koncie internetowym. Obecnie operatorem zwrotów jest DPD, nie każdy paczkomat pełni rolę punktu odbioru.
Do nadania paczki z paczkomatu niezbędna jest aplikacja DPD Mobile.
Bershka – adres zwrotów
Jeśli zdecydujesz się dokonać zwrotu paczki na własny koszt masz taką możliwość. Wystarczy przygotować odpowiednio paczkę i przesłać ją na poniższy adres:
- Spedimex –Bershka
Sosnowiec 15a,
95-010 Stryków
Przesyłka musi zostać wysłana do 14 dni d momentu, gdy klient poinformował o odstąpieniu od umowy. O decyzji odstąpienia od umowy można poinformować sklep:
- Pod numerem 00 800 341 1205
- Piszą E-mail na adres contact@bershka.com
Czy towar zakupiony przez Internet można zwrócić w sklepie stacjonarnym Bershka?
Tak, towar zakpiony przez internet podlega zwrotowi w sklepie stacjonarnym Bershka. Jeśli zdecydujesz się na taką formę zwrotu zabierz ze sobą paragon, który możesz wydrukować na swoim koncie w karcie „moje zamówienie”.
Pieniądze są zwracane w taki sam sposób jak doszło do transakcji. Pamiętaj, że sklep, w którym dokonujesz zwrotu musi posiadać odpowiedni dział (damski lub męski).
Bershka zwrot, ile dni się czeka na zwrot pieniędzy?
Czas oczekiwania na zwrot pieniędzy w przypadku gotówki jest natychmiastowy. Gdy zakup był dokonywany inną metodą płatności, trzeba odczekać kilka dni. Po zatwierdzeniu zwrotu pieniądze zwracane są na kartę czy wirtualny portfel.
Na stronie Bershka nie ma podanego konkretnego czasu w jakim pieniądze pojawiają się na Twoim koncie.
W przypadku gdy towar był zakupiony z opcją „przy odbiorze” pieniądze można odzyskać w dowolnym sklepie stacjonarnym w ciągu 14 dni od otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy.
Ile kosztuje zwrot w Bershka?
Zwrot towaru do sklepu stacjonarnego Bershka jest zawsze bezpłatny niezależnie od liczby zwracanych towarów.
Alternatywna opcja, czyli zwrot towaru do punktu odbioru to:
- Jeśli dokonasz pierwszego zwrotu z zamówienia w ciągu 15 dni od daty wysyłki, będzie on BEZPŁATNY
- Jeśli zwrócisz więcej produktów z tego samego zamówienia z drugą prośbą o zwrot, doliczany jest koszty przesyłki w wysokości 8 PLN
- Jeśli złożysz prośbę o zwrot po upływie 15 dni od daty wysyłki, naliczany jest koszt zwrotu w wysokości 8 PLN
Pieniądze potrącane są od kwoty zwrotu, nie musisz za nie płacić.
Bershka zwrot bez paragonu
Dobra informacja jest taka, że Bershka jak i inni sprzedawcy nie mogą wymagać od klienta okazania paragonu przy zwrocie, choć to znacząco ułatwia sprawę. Przyjmuję się, że podstawą do dokonania zwrotu mogą stanowić:
- Faktura,
- wyciąg z terminala,
- potwierdzenie transakcji z konta bankowego,
- oświadczenie o zagubieniu paragonu fiskalnego wraz z oświadczeniem dokonania zakupu,
- zeznania świadków,
- dokument gwarancji podbity przez sprzedawcę,
- Informacja o transakcji z maila.
Jak widzisz temat zwrotów w Bershka jest dość rozległy i mamy nadzieję, że ten artykuł odpowiedział na najważniejsze pytania. Masz doświadczenia ze zwrotami w tym sklepie? Podziel się swoją opinią na temat zwrotów w Bershka.